Sabtu, 26 Mac 2011

Johor Extreme Challege 2006


Beginilah suasama raptai or percubaan bagi seluruh badan NGO yang diwali oleh Pengakap, PBSM, St.John, Briged, Renjer Puteri, Pandu puteri, dan Puteri Islam. Saya igt lagi program ini diadakan selepas program perjumpaan pengakap seluruh negeri Johor iaitu program Johor Rover Moot. Dan saya ingat lagi pengurus program ini ialah Badan Pengakap sendiri dengan kerjasama badan2 NGO yang lain. 

Gambar saya cuma satu sahaja sbg kenangan, nti bila2 saya tambah sbb xde softcopy, hardcopy ada la. hahaha. Perjalanan program ini ialah setiap ahli badan beruniform akan diasing2kan kepada beberapa kumpulan dan menjadi anak angkat kepada badan uniform yang lain. Saya dan rakan sekolah saya serta Pengakap dri SMKTI menjadi wakil Pengakap. Pada ketika itu, saya, Boon bersama rakan saya juga dri sekolh berlainan itu menjadi anak angkat kepada Renjer Puteri. Setelah itu, kami menjadi pasukan Renjer Puteri untuk bertanding sesama uniform yg lain. Dari situ saya dapat berkenalan daripada rakan2 baru yang berlainan uniform. Seronok.
Antara aktiviti yg kami jalankan ialah kami mengadakan explorace, ikhtiar hidup, men kayak, wat rakit n nek skl n sbgnya. Tp lebih kpd explorace bila sy2 fkr2 blk. Pertndingan ini merujuk kepd smgt kerjasama, kecekalan, kekuatan mental dan fizikal dlm memenuhi pelbagai dugaan. memang terdapat dugaan la sewaktu menjalankan misi untuk mencari klu, n berjalan berpandukan peta n kompas berdsasarkan peralatan yang diberikan. Apa yang membanggakan kami semsa ikhtiar hidup, nasi yg kami masak tanpa menggunakan  periuk masa dan pegawai itu kata lulus, manakala Persatuan Puteri Islam, malang apabila nasi yg mereka tanak, tidak masak. Wat roti lilit, as2 makan sendiri, lg pe tah sy da lupa. Tp plg sy lepak skl, kaki sy melecet2... terlalu banyak bergerak..... Hya Tuhan sj yg tahu betapa peritnya rasa, tp hati gembira dapat menyertai aktiviti lasak seperti ini.. hahahahaha,...

Akhir sekli ketika aktiviti pengumuman pemenang, kami mendapat Tempa Ke-2 dengan mencatatkan kategori kumpulan yg bekerjasama dan pantas. memang bangga gile la.... sbb kumpln len masa itu tempt ke-3,4 dll.. Huhuhu, Tp Johan tetap kepada pasukan Pengakap... Nak wat cmne kan... Tp bergembira. Kepada Ana yg menghabtar surat pd thun 2006, sy sudah balas, n tidak tahu anda berkeja or sambung belaja lagi skrg.. huhuhuhuhu.. nanti saya lampirkn sekeping gambar di blog ini seleps ini... Sbb gmbr 2 juz Hardcopy shj..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila Komen

Jumlah Paparan Halaman