Rabu, 23 Mac 2011

Go to Aquaria KLCC

Sememangnya aku sangat seronok pergi berjalan-jalan ke KLCC. Maklumlah tinggal di kampung sudah lama, jd dengan aktiviti kolej, inilah masanya i'm went KLCC with my friend and my senior. Semasa perjalanan kami diminta berkumpul di perkarangan Kolej Za'ba. Kemudian, diberikan taklimat ringkas oleh pengarah program abg Khai. Oleh itu, kami menaiki bas UPSI untuk sampai ke destinasi yang dirancangklan.....




Selepas itu kami singgah di perhentian rawang sebelum untuk berehat sementara.... barikut adalah gambar-gambar kami....


Kemudian, kami tiba di KLCC. Saya banyak juga melihat gambar-gambar haiwan, tapi disebabkan banyk gambar terdelete, jd ini sahajalah haiwan peliharaan yg dibela oleh pihak Aquaria utk sy bergambar dengan mreka. huhuhuu:


Yang ini, anak ikan Yu. Sangat jinak. Saya sempat main tarik ekor anak ikan ini lagi. Memang seronok la.. Kalau memancing mesti seronok men tarik umpan dengan ikan ini. hhuhuhuhu........


Seterusnya, saya mengambil gambar dengan kura-kura ke penyu. Xpasti keturunan mereka. Tapi di sini memang lah tersangat seronok kerana ada dye puye datuk nenek moyang kura2 or penyu disini, ada anak dye yg baru menetas sr telur, ada kelompk kura2 yg separa remaja or dewasa cam kiota gak pihak Aquria asingkan... Bezzzz..........



Yang ini lak haiwan yg bernama Black Scorpion. Sinonim utk aku yang berasal daripada johor yang menggunakan lambang haiwan ini Kala Jengking. Nice memg cntik haiwan ni, tp tidak berani pegang, siap2 dye sengat abisla aku, sbb msa sek rendah member pernah kena sengat dengan haiwan ini di padang. Depan mata saya sendiri.


Yang ini pula haiwan yang bergelar Spider. Haiwan ini sudah terkurung lamanya katanya. tapi manusia tidak berani lepaskannya kerana dikuatiri beliau buas untuk mengigit manusia dengan bisanya... Ohhh. Ngeri.... Hahahaha..



Di sinilah tempat yang menarik, tapi sayang, gambar itu sudah hilang, mungkin cut n paste bg kat orang lain kot. Seingat saya, di sini, di tengah2 kawasan ini, terdapt satu balang besar macam tabung uji yang besar, tapi dalam tabung balang itu merangkumi pokok jati yang besar yang dipenuhi air dan pelbagai jenis hidupan ikan di dalam balang tersebut. memang nice, cantik sangat2.. 

Tapi agak merugikan kerana gambar semasa melaui kawasan lantai bergerak untuk melihat kawasan ikan jerung, ikan belut kuning yang besar, ikan2 laut2 yang belom pernah kamu lihat, gambarnya sudah tiada. Gambar saya dengan penyelam skuba n ikan pari pon xde, sgt sediy... sob, sob... =( Saya tidak tahu bagaimana gambar itu hilang, mkin terdelete, Kekesalan tidak berguna untuk cuba mengimbas kisah lalu... Hahahahaha, Tapi tidak mengapa, saya sempat bergambar dengan ikan lain seperti di bawah....



Saya sempat bergambar lagi....


Sebelum keluar dr pusat Aquria ni, sempatlah jugak saya bergambar bersama anak ikan ni. Ikan 2 berkata"datanglah lagi jenguk kami, tapi kami mungkin da besar mcm abg ni" hahahaha, kataku Xmungkin. hhuhuhu.. 


Sebelum tunggu bas sampai, kami pusing-pusing lah dahulu di sekitar KLCC. Memang penat berjalan sebenarnya. Huhuhu, tapi seronok. Saya bergambarlah bersama Radzi dan Lamohad yang pada ketika itu ahli sejawat dalam AJK Blog Enigma Kolej Za'ba. itu sahaja dari saya... Sekian....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila Komen

Jumlah Paparan Halaman